Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης" Ζητείται η παρέμβαση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, για εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας από τις Τράπεζες"

 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 9-3-2016
  Επιστολή  -Παρέμβαση , προς την πρόεδρο της  ΄Ενωσης  Ελληνικών Τραπεζών , κ.Λούκα Κατσέλη ,απέστειλε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας την παρέμβαση της, λόγω μη ορθής  οικονομικής αξιολόγησης των  δανειοληπτών, εκ μέρους των Τραπεζών, που ζητούν την ένταξή τους, στον Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος.
Στην επιστολή μεταξύ των άλλων αναφέρεται:
"κ.Πρόεδρε,
Ζητούμε την παρέμβαση σας , προς τις Τράπεζες, καθώς παρατηρείται , σε εφαρμογή του ν.(Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος), οι τράπεζες ,να προτείνουν στους δανειολήπτες, που επιθυμούν την ένταξή τους, στο εν λόγω νόμο,  καταβολή  δόσης , πάνω από το ποσό του εισοδήματος τους, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να αδυνατούν να ενταχθούν. (π.χ μηνιαίο εισόδημα 700 ευρώ  , τριμελής οικογένεια, απαίτηση καταβολής ,μηνιαία δόση 600 ευρώ). Δεν έχει νόημα, η ομαδική προσφυγή των δανειοληπτών, στην επιτροπή ενστάσεων της  κάθε Τράπεζας,αφενός διότι η Επιτροπή, έχει τρίμηνο περιθώριο να αποδεχθεί την ένσταση,  αφετέρου λύση του προβλήματος δεν προσφέρεται, με την επιστροφή του φακέλλου στην τράπεζα, επαναξιολόγηση, με τα ίδια οικονομικά στοιχεία.
Επειδή, σύμφωνα με το Κώδικα Δεοντολογίας,
"Το πιστωτικό ίδρυμα, οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης του οφειλέτη, κατά την αξιολόγηση της δυνατότητας αποπληρωμής. Συγκεκριμένα, στην Τυποποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Πληροφόρησης, ο οφειλέτης θα δηλώνει στοιχεία για τις δαπάνες διαβίωσης του νοικοκυριού, τα οποία θα συσχετίζονται με τις προσδιορισμένες εύλογες δαπάνες διαβίωσης ".
Επειδή , το όλο εγχείρημα βαίνει σε αποτυχία, με δυσμενή εξέλιξη και για τους δύο συμβαλλόμενους(δανειολήπτες -τράπεζες ) και επειδή πλέον για τους δανειολήπτες η ενέργεια αυτή τείνει να χαρακτηριστούν μη "συνεργάσιμοι " με ότι αρνητικό γιαυτούς συνεπάγεται, παρακαλούμε  όπως  με παρέμβαση σας, προς τις τράπεζες, να ζητήσετε  η αξιολόγηση  των οικονομικών στοιχείων των δανειοληπτών, να γίνεται όπως η σχετική νομοθεσία ορίζει (δηλ. η πρόταση της Τράπεζας για καταβολή δόσης,  να είναι πλέον του κόστου της διαβίωσης, εκάστου αιτούμενου δανειολήπτη στην ένταξη.

                           Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα  Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: