Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Πώς άλλαξε η συμπεριφορά των ελλήνων καταναλωτών


13 Το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργάνωσε χθες, Τετάρτη, εκδήλωση κατά την οποία, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της The Boston Consulting Group (BCG) για την συμπεριφορά των καταναλωτών υπό τον τίτλο «Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα των Καταναλωτών».

Η έρευνα διεξήχθη τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2011 παράλληλα σε 21 χώρες, όπου ερωτήθηκαν σχεδόν 25.000 καταναλωτές και για πρώτη φορά συμπεριλήφθη και η Ελλάδα με 800 συμμετέχοντες. Συγκρίνει την συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή στις συμμετέχουσες χώρες και υπογραμμίζει ενδιαφέρουσες ομοιότητες και σημαντικές διαφορές.

Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε την ανάγκη προσαρμογής των εταιριών στα νέα δεδομένα της εποχής μας και κυριότερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Η ελληνική κοινωνία, είπε συγκεκριμένα ο κ. Γραμματίδης, πλήττεται βάναυσα από μια δομικού χαρακτήρα κρίση και αντίστοιχα δομικές πρέπει να είναι και οι αλλαγές στην εταιρική φιλοσοφία, ανανεώνοντας τη σχέση της αγοράς με τον καταναλωτή – πολίτη.

Στη συνέχεια, ο επικεφαλής της BCG στην Αθήνα κ. Βασίλης Αντωνιάδης τόνισε ότι η ιδιωτική κατανάλωση ανέκαθεν ήταν παράμετρος κλειδί του εθνικού ΑΕΠ και παρόλη τη μείωσή της, παραμένει το 76% του παραγόμενου εισοδήματος. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η κρίση επέφερε αλλαγές όχι μόνο στη καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό, μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.

Από την έρευνα της BCG προκύπτουν 5 σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Πρώτον, τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους.

Δεύτερον, η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κλπ). Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα.

Τρίτον, άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα.. Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν.

Τέταρτον, εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών.

Τέλος, η «έξυπνη» αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Partner & Managing Director της BCG στην Αθήνα κα. Camille Egloff-Γκίκα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Ζακ Βαν Χέρπεν, ο Διευθύνων Σύμβουλος της FrieslandCampina κ. Γρηγόρης Σκλήκας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Procter and Gamble κ. Ρόμπερτ Βαν Παπέλενταμ και ο Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας κ. Αντρέας Αθανασόπουλος.

Η γενική εκτίμηση του πάνελ ήταν η ανάγκη προσαρμογής της σχέσης με τον καταναλωτή, ώστε να αντιμετωπιστεί θετικά η πρόκληση των καιρών και να μάθουμε να ζούμε όλοι στο νέο οικονομικό περιβάλλον, πέρα από τη κρατική υποστήριξη. Να μετατραπεί το «γιατί» σε «γιατί όχι»!
Η αλεπουδίτσα ξετρυπώνει τις προσφορές»
www.alepouditsa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: