Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010

ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η ανάγκη της εκπαίδευσης των καταναλωτών γίνεται, καθημερινά, πιο επιτακτική, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η παγκοσμιοποίηση, ο ανταγωνισμός, η ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, οι νέες τεχνολογίες, τα νέα προϊόντα δημιουργούν νέα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα, στη λειτουργία της αγοράς, στα οποία οι καταναλωτές πρέπει να προσαρμοστούν, ώστε να κάνουν σωστές επιλογές.

Αυτή η ανάγκη προσαρμογής είναι ακόμα πιο επιτακτική, στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, ο οποίος αλλάζει με ραγδαία ταχύτητα και δημιουργεί, καθημερινά, νέα προϊόντα υπηρεσίες. Ποτέ, στο παρελθόν, οι καταναλωτές, δεν αντιμετώπισαν, τόσο πολύ και τόσο έντονα, την ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, στην καθημερινή τους ζωή. Για παράδειγμα, οι περισσότερες συντάξεις, πλέον, πληρώνονται, μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Επομένως, οι συνταξιούχοι πρέπει να έχουν έναν τουλάχιστον λογαριασμό, σε τράπεζα, για να κατατίθεται, σ’ αυτόν, κάθε μήνα, η σύνταξή τους. Οι καταναλωτές, λοιπόν, πρέπει να διαθέτουν βασικές γνώσεις, πάνω σε χρηματοοικονομικά θέματα και σε προϊόντα και υπηρεσίες, που παρέχουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ώστε να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις και να κάνουν σωστές επιλογές.

Η έλλειψη αυτών των γνώσεων αποτελεί το λεγόμενο οικονομικό αναλφαβητισμό, ο οποίος πρέπει να αντιμετωπιστεί, μέσα από τη δια βίου εκπαίδευση των καταναλωτών. Η εκπαίδευση των καταναλωτών πρέπει να ξεκινά, από το δημοτικό. Διάφορες έρευνες έχουν καταδείξει ότι οι νέοι, σήμερα, αναλαμβάνουν οικονομικές υποχρεώσεις, πολύ νωρίτερα από ότι οι γονείς τους. Επίσης, είναι σίγουρο ότι όσο πιο νέος και πιο άπειρος είναι ο καταναλωτής, τόσο πιο δύσκολα κατανοεί τις ευθύνες, που αναλαμβάνει και τόσο πιο εύκολα μπορεί να παγιδευτεί. Για τους παραπάνω λόγους, πρέπει να ξεκινήσει, άμεσα, η εκπαίδευση των καταναλωτών, στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Για να εκπαιδευτούν οι καταναλωτές, πρέπει, πρώτα, να εκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί, ώστε να αναλάβουν αυτό το έργο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: