Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ

Οδηγίες για τις εκπτώσεις

13.07.2010

Οδηγίες προς τους καταναλωτές για να αποφύγουν τις παγίδες των εκπτώσεων, παρέχει με ανακοίνωσή της η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.), επισημαίνοντας ότι και οι επιχειρήσεις πρέπει να αποφύγουν "πρακτικές που βλάπτουν τα συμφέροντα του καταναλωτή (οικονομικά, ψυχολογικά)".
Η Ένωση, συνιστά στους καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές των καταστημάτων, τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις έχουν στόχο πάντοτε το κέρδος. "Καμιά εμπορική επιχείρηση δεν χαρίζει, ούτε μειώνοντας το ποσοστό κέρδους χάνει, ούτε μας κάνει χάρη", αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της.
Η Ένωση συνοψίζει τα σωστά "βήματα για τον καταναλωτή" στα εξής:

- Κάνουμε έρευνα αγοράς ΤΩΡΑ
- Εντοπίζουμε τα είδη που επιθυμούμε να αγοράσουμε και καταγράφουμε τις τιμές. Ώστε όταν θα αρχίσουν οι εκπτώσεις να μπορούμε να κάνουμε σύγκριση τιμών. Ώστε να αποφύγουμε την παραπλάνηση.
- Οι τιμές είναι ελεύθερες, την τιμή του προϊόντος την γνωρίζει μόνο, ο επιχειρηματίας και ΕΣΥ συνάδελφε καταναλωτή, είσαι ο μόνος που μπορείς να την ελέγξεις, εάν βέβαια την έχεις καταγράψει, ΠΡΙΝ δηλαδή ΤΩΡΑ.
- Ερεύνησε προσεχτικά την βιτρίνα με τα είδη και τις αντίστοιχες τιμές και εάν μετά την έναρξη των εκπτώσεων δεις μια διαφορετική βιτρίνα, με άλλα είδη, υποπτεύσου, απόφυγε τις αγορές σου, μη πέσεις σε παραπλάνηση· είναι τέχνασμα, φυλάξου. Καταγγείλετέ το στην Προστασία Καταναλωτών.
- Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλών τιμών (παλαιάς τιμής- νέας τιμής) σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στην βιτρίνα του καταστήματος.
- Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί ποσοστά(%) για έκπτωση, τα ποσοστά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς το είδος ή κατηγορία των ειδών.
- Η ένδειξη (έως ...... ), είναι παραπλανητική, βάσει νομοθεσίας· αν την συναντήσετε προσπαθήστε να ερευνήσετε πού αναφέρεται, αποφύγετε τις αγορές σας.
- Αγοράζουμε είδη που έχουμε ανάγκη άμεσα, αφού έχουμε κάνει την έρευνα τιμής και ποιότητας.
- Να ξέρουμε ότι και στην διάρκεια των εκπτώσεων ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης, όταν το προϊόν είναι ελαττωματικό, η δεν τηρήθηκαν από την επιχείρηση οι όροι συναλλαγής.
- Δεν αγοράζουμε είδη, εάν δεν τα έχουμε ανάγκη, ή επειδή απλώς τα πετύχαμε σε χαμηλή τιμή, ούτε με το σκεπτικό ότι θα αδυνατίσουμε, ας αποφύγουμε άσκοπες αγορές, εάν το είδος δεν είναι της αρεσκείας μας (μέγεθος, χρώμα, στυλ) γιατί έτσι ξοδεύουμε χρήματα σε είδη που μπορεί να μην τα χρησιμοποιήσουμε ποτέ.
- Εάν χρησιμοποιήσουμε πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να προσέξουμε να χρεώσουμε την τιμή της έκπτωσης, εάν χρεωθείτε επί πλέον ποσού θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ για καταναλωτική και νομική στήριξη.
- Σε κάθε αγορά μας, παίρνουμε την απόδειξη πληρωμής του ποσού που πληρώσαμε, αυτό και εμάς βοηθάει σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος, "ελαττωματικού" αλλά συμβάλλουμε και στηρίζουμε την οικονομία της χώρας.
Τέλος, η ΕΠΚΧΑΝ, καλεί τις επιχειρήσεις "που είχαν εφαρμόσει περίεργες εμπορικές πρακτικές, και αιτιολογίες, στην προηγούμενη εκπτωτική σεζόν, εις βάρος του Χανιώτη καταναλωτή, (του τύπου: εμπλοκή μηχανήματος, δεν προλάβαμε να περάσουμε την έκπτωση στο σύστημα)" να τις αποφύγουν στην επερχόμενη περίοδο εκπτώσεων.

Η λειτουργία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων κινείται σε εθελοντική βάση. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:
«Βασίζεται στο "προσφέρω" και όχι στο ζητώ. Δεν κάνει συλλογή προσώπων υποσχόμενη εργασία ούτε αφήνει να εννοηθεί σε κανένα μέλος μελλοντική εργασιακή αποκατάσταση, σκοπός των μελών είναι η κοινωνική προσφορά και η προώθηση της κοινωνίας σε ένα καλύτερο αύριο. Όσοι βλέπουν "εργασία" ή προσφέροντας υπηρεσία και στο μυαλό τους παίζει κάτι άλλο "μελλοντική εργασία" να το ξεχάσουν και να πάνε σε άλλο χώρο να ψάξουν την ζητούμενη εργασία. Οι πόροι της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ μέχρι σήμερα βασίζεται στην ετήσια συνδρομή των μελών της,
Ο εθελοντισμός αποτελεί μορφή ενεργού συμμετοχής του πολίτη στα κοινά, με την συμβολή του στην αντιμετώπιση των αναγκών της καθημερινής ζωής।Ο εθελοντισμός δεν αποτελεί πράξη ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ με την οποία και δεν πρέπει να συγχέεται, γιατί αντίθετα με την φιλανθρωπία που έχει σαν βάση την κοινωνική διαφοροποίηση και ανισότητα εκείνου που προσφέρει και εκείνου που δέχεται, ο εθελοντισμός έχει σαν βάση την πολιτική και κοινωνική ισότητα εκείνου που προσφέρει και εκείνου που «εξυπηρετείται».
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων έχει δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο σε αρκετές δομές, πέρα των οικονομικών συμφερόντων του πολίτη καταναλωτή και αυτά όλα βάσει της προσφοράς των μελών της που την στηρίζουν σε όλα τα επίπεδα από την πρώτη στιγμή ίδρυσή της.
Δεν είναι ανάγκη να τονίζουμε την "προσφορά" της Ε।Π.Κ.ΧΑΝ, αυτοί που έχουν στηριχθεί σ’ αυτή και έχουν εισπράξει την παρουσία της, αυτοί μπορούν να μιλήσουν, εμείς το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά και η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών είναι ο Φορέας για όλους μας, έχει την ανάγκη "προσφοράς" από όλους μας".


πηγή Χανιώτικα νέα


Δεν υπάρχουν σχόλια: