Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

«ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ. ΧΑΝ ΣΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΑΓΟΡ. ΔΙΑΤΑΞΗΣ (ΑΦΟΡΑ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ)»‏

(Ε.Π.Κ.ΧΑΝ) Ταχ.Δ/νση: Πλατ.1866 αριθ.2
Τηλέφωνο:28210 92666
FAX¨2821092666
Email: epkxan@gmail.com

«ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ. ΧΑΝ ΣΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΑΓΟΡ. ΔΙΑΤΑΞΗΣ
(ΑΦΟΡΑ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ)»‏

Εν όψη της διαβούλευσης προσχεδίου Αγορανομικής Διάταξης του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας "σχετικά με την αντικατάσταση των Κεφ.6&7 του Άρθρου 7 της Α.Δ. 7/09 " και επειδή προτίθεται να προωθήσει μέτρα στην αγορά, για τον περιορισμό της ακρίβειας για την στήριξη του καταναλωτή πρόταση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων επί του προταθέντος προσχεδίου είναι:

"Υποχρεωτική αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης βάρους και μονάδας στη σκευασία προϊόντος αλλά και την τιμή του "δώρου" ώστε ένας καταναλωτής να είναι σε θέση να συγκρίνει την τιμή να αξιολογήσει το προϊόν που θα αγοράσει συγκριτικά με το δώρο που του παρέχεται".

Με αφορμή αυτή την πρόταση η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, απευθυνόμενη σε κάθε καταναλωτή εφιστά την προσοχή όσο αφορά "τις προσφορές" που συνοδεύουν διάφορα προϊόντα, λέγοντας ότι ο καθένας μας θα πρέπει να προγραμματίζει τις αγορές του όχι βάσει των δελεαριστικών προσφορών που κάθε χονδρεμπορική -προμηθευτική επιχείρηση έχει ρήξη στο λιανεμπόριο αλλά βάσει των πραγματικών αναγκών μας. Γιατί φθάσαμε στο σημείο πιστεύοντας ότι θα ωφεληθούμε ως καταναλωτές από τις συνοδευτικές με "δώρο" αγορές μας να κυνηγάμε αυτές και μόνο. Χωρίς σύγκριση τιμών ,χωρίς να αξιολογήσουμε εάν αυτά τα προϊόντα τα έχουμε άμεση ανάγκη και αν από αυτή την αγορά θα ωφεληθούμε.

Μέλημα της Κυβέρνησης είναι η ομαλότητα στην αγορά, ο υγιής ανταγωνισμός, η μείωση της ακρίβειας και η προστασία μας, αλλά και οικονομικό και ηθικό συμφέρον μας είναι να ερευνούμε, να μην πέφτουμε σε προωθητικές ενέργειες που δεν ωφελούν. εμάς αλλά το σύγχρονο Μάρκετινγκ του χονδρεμπορίου, που πολλές φορές δεν πέφτει ούτε καν στον καταναλωτή. Υπήρξε περίπτωση π.χ. γιαούρτη 3 τεμάχια με δώρο το ένα και ο λιανοπωλητής να τα διαχωρίσει να κερδίζει εκείνος το ένα.

Οι προωθητικές αυτές πρακτικές θέλουν αυστηρά την προσοχή μας διότι είναι "δέλεαρ" σε κάποιες φορές, κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας στην δυσκολία και στην αβεβαιότητα της σημερινής εποχής και στην ψυχολογία μας να αποκτήσουμε περισσότερα αγαθά με λιγότερα χρήματα, αγοράζοντας προϊόντα "προσφοράς" και όχι ανάγκης
Η αλήθεια είναι ότι η παρουσία" προσφοράς" σε 'ένα προϊόν ναι μεν είναι πρακτική προωθητικής ενέργειας, δεν είναι όμως εγγύηση ωφελιμότητας για όλους μας γιατί κάθε ένας από μας έχει διαφορετικές ανάγκες.


Όταν εμείς οι καταναλωτές καταγγέλλουμε πρακτικές ακριβείς και αισχροκέρδειας δεν έχουμε στοχοποιήσει τον λιανοπωλητή πάντα, μπορεί αυτός να δέχεται τα πυρά γιατί μ’ αυτόν ερχόμαστε σε επαφή μπορεί να κεντροποιείται να είναι "ο καθρέφτης" της κατανάλωσης αλλά το παιχνίδι της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας τις περισσότερες φορές έχει αλλού αφετηρία.
Πιστεύουμε ότι την αγορά δεν την αποτελείτο λιανεμπόριο και ο καταναλωτής, η αγορά έχει πλατύ έννοια με γεννήτορα πάντα τον παραγωγό και αποδέκτη τον καταναλωτή, αλλά την δεσπόζουσα θέση έχει η πολιτεία και οι μεσάζοντες, και οφείλουμε να πιέσουμε για εξάλειψη της ακρίβειας για πάταξη της αισχροκέρδειας.
Ο καταναλωτής ασφαλώς δε είναι εκείνος που έχει μόνο δικαιώματα, έχει και υποχρεώσεις και μία από τις βασικές του είναι να απαιτεί το δικαίωμα να αγοράζει ασφαλή προϊόντα να απαιτεί ελεύθερη πρόσβαση στην ικανοποίηση των καταναλωτικών και βιοτικών του αναγκών. Αλλά και να απαιτεί να παίρνει πληροφόρηση σε ότι φορά και να την διεκδικεί, είτε από την πολιτεία είτε από τους προμηθευτές, γιατί ένας ενημερωμένος καταναλωτής βγαίνει πάντα κερδισμένος.

Η Πρόεδρος της ΈνωσηςΠροστασίας Καταναλωτών Χανίων
Ιωάννα Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: