Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 29 Ιουλίου 2008

Κερδοσκοπία 9 λεπτά το λίτρο


Δεν πέρασε στην αντλία η πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης
Φούντωσε και πάλι εν μέσω θέρους η κερδοσκοπία με την αμόλυβδη, αφού για μια ακόμη φορά η σημαντική πτώση των τιμών τού πετρελαίου τις δύο τελευταίες εβδομάδες, δεν έφθασε στην αντλία.
Ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν στα 124 δολ./ βαρέλι από τα επίπεδα- ρεκόρ των 147 δολαρίων/ βαρέλι, όπου είχαν φθάσει στα μέσα Ιουλίου, δεν συνέβη το ίδιο με τις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης στις αντλίες των πρατηρίων.
● Από τις 11 μέχρι τις 25 Ιουλίου, η διεθνής τιμή του αργού πετρελαίου, μετρούμενη σε ευρώ, μειώθηκε κατά 16% ή περίπου κατά 14,3 ευρώ το βαρέλι. Στο ίδιο διάστημα η διεθνής τιμή βενζίνης μειώθηκε κατά 11,5 λεπτά το λίτρο.
● Την ίδια περίοδο η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα ελληνικά πρατήρια, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, μειώθηκε κατά πολύ λιγότερο, κατά μόλις 2,6 λεπτά το λίτρο ή κατά 2% (από τα 1,271 ευρώ στα 1,245 ευρώ το λίτρο).
● Αυτό σημαίνει ότι στο διάστημα αυτό, οι εμπλεκόμενοι στο εγχώριο κύκλωμα διακίνησης της βενζίνης έβαλαν «στην τσέπη» 8,9 λεπτά το λίτρο, κερδοσκοπώντας σε βάρος των καταναλωτών.
Όταν ανεβαίνει...
Η μόνιμη επωδός των εμπλεκομένων στην αγορά των καυσίμων, είναι ότι «μεσολαβεί πάντα ένα εύλογο διάστημα, περίπου μιας εβδομάδας, για να μετακυλισθεί στις τιμές καταναλωτή η μείωση των διεθνών τιμών». Με τη μόνη διαφορά ότι όταν πρόκειται για αυξήσεις, δεν μεσολαβεί ούτε... μισή ημέρα και η άνοδος των διεθνών τιμών περνά από την επομένη κιόλας το πρωί, στις αντλίες των βενζινάδικων.
Επιπλέον, για μια ακόμη φορά, ο ένας κρίκος της αλυσίδας των πετρελαιοειδών επιρρίπτει στον άλλον τις ευθύνες για την καθυστερημένη μετακύλιση των μειώσεων στις τιμές. Τα διυλιστήρια μιλούν για την πληθώρα των 8.500 και πλέον πρατηριούχων (τα περισσότερα πρατήρια ανά κυκλοφορούν όχημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση), που για να τα φέρουν βόλτα, «τσιμπάνε πού και πού τις τιμές». Οι εταιρείες «καρφώνουν» τα πρατήρια και ώς ένα βαθμό και τα διυλιστήρια για το μονοπωλιακό καθεστώς μέσα στο οποίο λειτουργούν, και τέλος οι πρατηριούχοι κατηγορούν εξίσου ως υπευθύνους για την κερδοσκοπία, τόσο τα διυλιστήρια όσο και τις εταιρείες.
Πώς δεν πέφτουν οι τιμές
Από τα επίσημα στοιχεία για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου προκύπτει ότι αφού μετατρέψαμε τα δολάρια σε ευρώ, από τις 11 μέχρι τις 25 Ιουλίου, η διεθνής τιμή της βενζίνης μειώθηκε από τα 755 ευρώ, στα 639,5 ευρώ το κυβικό. Μειώθηκε δηλαδή κατά 115,5 ευρώ (ή 11,5 λεπτά το λίτρο). Στην Ελλάδα στο ίδιο διάστημα η τιμή του διυλιστηρίου μειώθηκε μόνο κατά 45 ευρώ (από τα 567 στα 522 ευρώ) το κυβικό ή κατά 4,5 λεπτά το λίτρο. Τέλος, όπως αναφέραμε η λιανική τιμή της βενζίνης υποχώρησε μόλις κατά 26 ευρώ το κυβικό (ή 2,6 λεπτά/ λίτρο).
Δηλαδή τόσο σε επίπεδο διυλιστηρίου όσο και σε επίπεδο εταιρειών, καθώς και πρατηρίων, περνά πολύ μικρότερη μείωση από την πραγματική.
Υψηλά περιθώρια
Το υπουργείο Ανάπτυξης διακηρύσσει σε κάθε ευκαιρία, ότι η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό ισχύει για τιμές μετά την επιβολή των φόρων, δεδομένου ότι έχουμε από τη χαμηλότερη φορολογία καυσίμων, πανευρωπαϊκά. Αν ωστόσο συγκρίνει κανείς τις τιμές προ της επιβολής των φόρων, αυτές είναι σταθερά ανάμεσα στις τέσσερις υψηλότερες πανευρωπαϊκά, δείγμα ότι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά διατηρούν τα περιθώρια κέρδους τους σε σταθερά υψηλά επίπεδα. Πράγματι τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με ημερομηνία 30/6/2008, φέρνουν την Ελλάδα στην τέταρτη θέση με τις υψηλότερες τιμές προ φόρων. Σε κάθε περίπτωση, η προ φόρων τιμή στην Ελλάδα παραμένει σταθερά κατά 4%-6% υψηλότερη από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Από τις αρχές του έτους, στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 25% έναντι 21% αύξησης του μέσου ευρωπαϊκού όρου. Όσο για την τιμοληψία που ανακοινώθηκε χθες, οι νομοί- πρωταθλητές παραμένουν η Κέρκυρα με μέση τιμή τα 1,35 ευρώ/ λίτρο, το Λασίθι με 1,346 ευρώ, το Ρέθυμνο και η Θεσπρωτία με 1,343 ευρώ/ λίτρο, η Κεφαλονιά με 1,34 ευρώ και τα Χανιά με 1,337 ευρώ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: